نمای سیمانی شسته

نمای سیمانی شسته

نمای سیمانی شسته یکی از رایجترین نماهای ساختمانی است که به زبان انگلیسی به آن واش بتن (washbeton) گفته می شود و در ایران مورد استفاده قرار می گیرد. این نما یکی از پرطرفدارترین نمای ساختمان می باشد. این نما علاوه بر این که در طرح و رنگ های متنوع قابل اجرا میباشد از آن میتوان در نمای ساختمان ، راه پله ، دیوار باغ و ویلا ، و حتی استفاده به عنوان موزاییک در کف محوطه یا پارک ها و … استفاده نمود. نمای سیمانی انواع مختلفی نظیر نماهای تخته ماله، تگرگی، چکشی، ابزار رومی و … می باشد.

کف سیمانی شسته
کف سیمانی شسته

این نما جزء مقاوم ترین و مستحکم ترین نماها می باشد و بسته به مصالحی که به کار می رود، در طرح و رنگهای مختلف قابل اجراست. این نما جزء نماهای اندودی است که در واقع پوشش یکنواختی است که روی سفت کاری ساختمان اجرا می شود و ترکیب سنگ شسته ، پودر سنگ و سیمان سفید است. از آنجایی که پس از اتمام کار و اجرای نمای با آب شسته می شود، به نمای شسته مشهور می باشد. نمای شسته ترکیبی است از سنگ دانه های نمره بندی شده که در بسته بندی با رنگ های متنوع قرمز، مشکی، خاکستری، سبز، سفید و غیره که در بازار یافت می شود و پودر سنگ و سیمان سفید ( البته با توجه به رنگ نهایی نمای شسته از سیمان سیاه و رنگ های معدنی هم می توان در این مخلوط استفاده کرد).

نمای سیمانی شسته2
نمای سیمانی شسته2

همچنین از این روش برای اجرای کف می توان استفاده کرد که به آن کف شسته نیز گفته می شود. این نما بی خطرتر از نمای سنگ است. و روش اجرای آن ساده می باشد. سیمان به عنوان یک متریال پرقدرت می تواند ایمنی ساختمان را بالاتر ببرد.

ضد آب نمودن نمای سیمانی شسته

آب گریز کنسانتره سطوح سیمانی،سنگی،آجری
آب گریز کنسانتره سطوح سیمانی،سنگی،آجری

نوشتار اصلی: مقاوم نمودن نمای شسته در برابر رطوبت

یکی از معایب نمای سیمانی شسته آسیب پذیر در برابر رطوبت بدلیل استفاده از سیمان و پودر سنگ است. مصالح ساختمانی مانند بتن، سیمان و پودر سنگ به دلیل وجود گروه های هیدروفیل در آن جاذب آب و رطوبت است. این رطوبت جذب شده در طی سالیان می تواند باعث خوردگی، ترک برداشتن و رشد قارچ و جلبک و … در نما شود. در ضمن باعث کثیفی نما و ظاهر زشت آن می شود.

اخیراً با استفاده از تکنولوژی نانو موفق به تولید مواد آب گریزی شده اند که می تواند به درون مصالح نفوذ کرده و آن را در برابر آب و رطوبت محافظت نماید. به گونه ای که این مواد روی سطوح سیمانی نشسته و مانع از جذب شدن آب و نفوذ آن به درون سطوح سیمانی می شود. از این رو مانع از خوردگی و جذب نم و رطوبت می شود.. همچنین این مواد خاصیت خودشویندگی داشته و از کثیفی نمای شسته سیمانی و شستشوی دوره ای آن جلوگیری می کند. استفاده از این مواد می تواند راه حل مناسب و کم هزینه ای برای عایق نمودن نمای ساختمان باشد. در قسمت زیر دو مورد از محصولات کارگاه سنگ و بلوک ایران که مناسب برای عایق رطوبتی نمودن نمای شسته می باشد آورده شده است.

مقالات مرتبط

منابع و مآخذ

کارگاه سنگ و بلوک ایران مرکز پخش و عرضه کننده انواع پودر سنگ، پودر سنگ جوشقان، مواد آبگریز، سنگهای دانه بندی شده و سنگهای تزئینی می باشد.

کیسه های پودر سنگ در بسته بندی های 30 کیلوگرمی عرضه می شود.

محصولات به تمامی نقاط کشور بنا به درخواست مشتری ارسال می گردد.

مدیریت فروش: یحیی حامدی

تماس با ما:

  • موبایل : 09127102557
  • پست الکترونیک : info@sang-co.ir
  • پایگاه اینترنتی : http://www.sang-co.ir
  • کانال تلگرامی : https://t.me/sang_co
  • تلگرام : @Yahya_Hamedi