اجرای نمای سیمانی شسته 4

روش اجرای نمای سیمانی شسته

شسته سیمانی حاصل از ترکیب درصد معینی از سیمان سفید یا سیمان سیاه (با توجه رنگ نمای پایانی انتخاب میشود) و پودر های رنگی طبیعی یا پودر سنگ رنگی و سنگ های نمره بندی شده ، است که به همراه آب ترکیب شده و ملات مینماییم و بوسیله ماله و سایر ابزارهای سیمانی کاری روی سطح کار اجرا می شود. کیفیت نمای پایانی به ظرافت و مهارت استادکاران بستگی دارد.

اجرای نمای سیمانی شسته 3
اجرای نمای سیمانی شسته 3

در اجرای این نما در ساختمان ها برای اجرای بهتر کار و یک دست شدن نمای پایانی ابتدا سطح زیرین را با استفاده از ملات ماسه سیمان پلاستر میکنند تا سطح زیر کار یک دست و هموار شود این کار باعث می شود علاوه برآن که سطح پایانی نما یک دست و بدون نقص میشود در استفاده مصالح شسته نیز صرفه جویی می شود. سپس از شیشه فروشی ها نوار شیشه که برای نمای شسته آماده می کنند تهیه می کنیم. بر روی کار باتوجه به طرح نهایی ریسمان کشی کرده و شیشه ها را با توجه به ریسمان بر روی کار نصب می کنیم. حال مخلوط سنگهای دانه بندی شده و پودر سنگ و سیمان سفید با توجه به رنگ نهایی کار با هم مخلوط کرده و یک ملات یکنواختی را آماده کرده و با تخته ماله بر روی کار مابین شیشه ها را پر می کنیم.

اجرای نمای سیمانی شسته 1
اجرای نمای سیمانی شسته 1

از انواع سنگ ها و پودر های رنگی می توان سنگ کریستال و پودر کریستال ، سنگ جوشقان و پودر جوشقان ، و سایر های سنگ های رنگی مانند سنگ قرمز ، سنگ جگری ، سنگ لیمویی ، سنگ مرمر، سنگ سیاه و سنگ سبز ، پودر سنگ را نام برد. بعد از زمان حدود ۲۰ دقیقه که سیمان گیرش اولیه پیدا کرد با فرچه یا ابر خیس روی کار را شسته تا سیمان سفید روی سنگ دانه ها پاک شود و سنگ دانه ها نمایان شوند. شاید لازم باشد در چندین مرحله این کار را تکرار کنیم. در این مرحله می توان شیشه ها را بیرون کشید با خرد کردن یا بگذاریم شیشه ها در کار نهایی باقی بمانند که این مورد بستگی به طرح نهایی دارد. طرح ها بصورت خطی یا لوزی یا مربع مربع و یا اشکال متنوع اجرا می شود.

اجرای نمای سیمانی شسته 2
اجرای نمای سیمانی شسته 2

مصالح مورد نیاز برای یک متر مربع نمای شسته:

آب گریز نمودن نمای سیمانی شسته

آب گریز کنسانتره سطوح سیمانی،سنگی،آجری
آب گریز کنسانتره سطوح سیمانی،سنگی،آجری

نوشتار اصلی: مقاوم نمودن نمای شسته در برابر رطوبت

یکی از معایب نمای سیمانی شسته آسیب پذیر در برابر رطوبت بدلیل استفاده از سیمان و پودر سنگ است. مصالح ساختمانی مانند بتن، سیمان و پودر سنگ به دلیل وجود گروه های هیدروفیل در آن جاذب آب و رطوبت است. این رطوبت جذب شده در طی سالیان می تواند باعث خوردگی، ترک برداشتن و رشد قارچ و جلبک و … در نما شود. در ضمن باعث کثیفی نما و ظاهر زشت آن می شود.

اخیراً با استفاده از تکنولوژی نانو موفق به تولید مواد آب گریزی شده اند که می تواند به درون مصالح نفوذ کرده و آن را در برابر آب و رطوبت محافظت نماید. به گونه ای که این مواد روی سطوح سیمانی نشسته و مانع از جذب شدن آب و نفوذ آن به درون سطوح سیمانی می شود. از این رو مانع از خوردگی و جذب نم و رطوبت می شود.. همچنین این مواد خاصیت خودشویندگی داشته و از کثیفی نمای شسته سیمانی و شستشوی دوره ای آن جلوگیری می کند. استفاده از این مواد می تواند راه حل مناسب و کم هزینه ای برای عایق نمودن نمای ساختمان باشد. در قسمت زیر دو مورد از محصولات کارگاه سنگ و بلوک ایران که مناسب برای عایق رطوبتی نمودن نمای شسته می باشد آورده شده است.

مقالات مرتبط

منابع و مآخذ

  1. گروه آموزشی آکادمی عمران
  2. طریقه اجرای نمای شسته سیمانی – صنایع سنگ سینا
  3. نمای رومی دادخواه
  4. پایگاه اینترنتی ایران نماکار

کارگاه سنگ و بلوک ایران مرکز پخش و عرضه کننده انواع پودر سنگ، پودر سنگ جوشقان، مواد آبگریز، سنگهای دانه بندی شده و سنگهای تزئینی می باشد.

کیسه های پودر سنگ در بسته بندی های 30 کیلوگرمی عرضه می شود.

محصولات به تمامی نقاط کشور بنا به درخواست مشتری ارسال می گردد.

مدیریت فروش: یحیی حامدی

تماس با ما:

  • موبایل : 09127102557
  • پست الکترونیک : info@sang-co.ir
  • پایگاه اینترنتی : http://www.sang-co.ir
  • کانال تلگرامی : https://t.me/sang_co
  • تلگرام : @Yahya_Hamedi