پودر سنگ

عوامل موثر بر قیمت انواع پودر سنگ

پودر سنگ انواع گوناگونی دارد که از لحاظ کاربرد، کیفیت و رنگ، تفاوت‌هایی باهم دارند و لیست قیمت انواع پودر سنگ نیز با توجه به همین عوامل می‌تواند متفاوت باشد.

این محصول در صنایع کاغذسازی، ساختمانی، فولاد، نفت و گاز و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با توجه به این موارد نیز می‌توان گفت قیمت محصولی که برای گچ‌کاری کاربرد دارد با پودری که برای نمای ساختمان مصرف می‌شود فرق دارد.

اگر شما هم در زمینه فعالیت‌های ساختمانی مشغول هستید و معمولا با این مواد سر و کار دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای شناخت بهتر این محصول و عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن ادامه مطلب را از دست ندهید.

پودر سنگ چیست؟

زمانی که سنگ‌های معدنی را تحت فشار، خرد و به‌حالت پودری درمی‌آورند محصولی تولید می‌شود که به آن خاک سنگ یا پودر سنگ می‌گویند.

برای تولید این محصول که در صنایع مختلف کاربرد دارد با کمک دستگاه‌هایی همچون آسیاب کوبشی یا سنگ‌شکن بالمیل به‌منظور خردکردن سنگ‌ها استفاده می‌شود. [بیشتر بخوانید: تولید پودر سنگ]

بعد از کوبیده‌شدن، پودر را از سرند عبور می‌دهند تا در اندازه دلخواه جمع‌آوری شود. سنگ‌هایی که برای تولید این محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل گرانیت، سنگ آهک، کربنات کلسیم، مرمر و گچ است‌.

هر کدام از این سنگ‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارد که تولید محصول از آنها می‌تواند روی قیمت خاک سنگ تاثیرگذار باشد.

انواع پودر سنگ

یکی از نکاتی که در انتخاب نوع سنگ مورد نیاز برای تولید پودر سنگ باید به آن توجه کرد رنگ و میزان پوشش‌دهی است که می‌توان از آن انتظار داشت.

از آنجایی که در کشور ما معادن زیادی برای برداشت سنگ وجود دارد معمولا تولیدکنندگان این محصول به‌دنبال معدنی هستند که نمونه سنگ‌های آن از کیفیت بهتری برخوردار باشند.

از انواع خاک سنگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سوپر
  • شفق
  • معمولی
  • پودر رنگی که از مرمر و گرانیت تهیه می‌شود

در مواردی نیز نمونه‌هایی در بازار دیده می‌شود که نام آنها در واقع از منطقه‌ای که سنگ‌ها برداشته شده است، منشا می‌گیرد. بر این اساس در کشور ما پودر سنگ جوشقان، قم و الیگودرز جزئی از این موارد است.

کاربردهای پودر سنگ

  • در ساختمان‌سازی برای تهیه ملات این ماده را با سیمان و ماسه ترکیب می‌کنند، ازدیگر کاربردهای آن در صنعت ساخت‌وساز تولید کاشی، سرامیک و موزاییک است. 
  • بعد از آسفالت‌کردن جاده‌ها معمولا روی آنها کمی خاک سنگ می‌ریزند چرا که این کار باعث اتصال بهتر میان ذرات تشکیل‌دهنده آسفالت می‌شود.[بیشتر بخوانید: کاربرد پودر سنگ در راه سازی]
  • در صنایع فولاد این محصول به‌عنوان گدازآور مصرف‌شده و برای جمع‌آوری سرباره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • برای زهکشی و زیرسازی مناطق مرطوب امکان استفاده از پودر آهک برای ضد آب کردن محیط وجود دارد.
  • فاضلاب شهری و پساب کارخانه‌جات عمدتا حاوی میکروب‌ها و مواد مضری هستند که خاصیت اسیدی دارد، برای تصفیه فاضلاب‌ها به‌طور معمول از خاک سنگ استفاده می‌شود.
  • برای کارهای هنری همچون مجسمه‌سازی، پتینه‌کاری و ساخت تابلو نقش­برجسته از ترکیب پودر سنگ استفاده می­‌کنند.
  • به‌عنوان سولفورزدا در صنایع نفت و گاز و دیگر مواردی که از زغال سنگ برای سوخت استفاده می‌­شود نیز کاربرد دارد.
  • برای بهبود خواص فیزیکی و بالابردن استحکام فشاری پلاستیک از این محصولات برای تولید انواع پلیمر و پلاستیک استفاده می‌شود.
  • استفاده از این مواد برای کاغذسازی باعث حجم­دهندگی و کاهش هزینه‌های تولید کاغذ می‌شود.

فاکتورهای تاثیرگذار بر لیست قیمت انواع پودر سنگ

خاک سنگ از محصولاتی است که با توجه به مصارف گوناگون و هزینه‌هایی که برای تولید آن صرف می­شود معمولا قیمت‌تمام‌شده آن تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی است.

به‌طور کلی این موارد می­تواند باعث نوسانات لیست قیمت انواع پودر سنگ شود. برخی از آنها شامل موارد زیر است.

مش یا دانه‌بندی

اندازه دانه‌های پودر سنگ که با توجه به گذر آنها از سرند مشخص می‌شود را مش می‌گویند. بعد از کوبش سنگ‌ها؛ توده خاک به‌دست‌ آمده دارای دانه‌هایی با اندازه‌های متنوع است.

از آنجایی که برای صنایع مختلف نیاز به پودرهایی با دانه‌بندی متفاوت است معمولا این مورد یکی از عواملی است که روی قیمت پودر سنگ موثر است.

درجه‌بندی کیفیت

در صورتی که برای تولید این محصول از ضایعات سنگ‌بری‌ها استفاده شود پودر به‌دست آمده کیفیت پایینی دارد در حالی که استفاده از سنگ‌های معدنی، پودری باکیفیت و مرغوب را تولید می‌کند.

استفاده از ضایعات با توجه به این­که برای برش سنگ از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند در هنگام پودرکردن سبب کاهش کیفیت محصول می‌شود.

درصد ترکیبات

یکی دیگر از عواملی که روی لیست قیمت انواع خاک سنگ تاثیرگذار است ترکیباتی است که در آن وجود دارد.

در صورتی که هنگام آزمایش نمونه پودر، ناخالصی ­هایی در آن وجود داشته باشد باعث کم­ شدن قیمت می­شود.

از طرفی هرچقدر درصد خلوص کربنات کلسیم در محصولی بیشتر باشد کیفیت آن بالاتر می­رود و از طرفی نیز روی لیست قیمت انواع پودر سنگ تاثیر می­گذارد.

فاصله بین محل تولید تا مصرف

به‌طور معمول هزینه انتقال محصول تا محل مصرف نیز می­تواند به‌­عنوان عاملی موثر بر قیمت در نظر گرفته شود.

بسته­‌بندی

این محصولات معمولا به­ صورت کیسه‌­ای و فله به بازار عرضه می­شود، با توجه به این موارد پودر کیسه‌­ای قیمت بالاتری دارد از طرف دیگر نیز جنس کیسه هم از عوامل موثر بر هزینه نهایی پودر است.

با توجه به این مورد کیسه­ های صادراتی از آن جهت که با استفاده از مواد پتروشیمی تولید می­شوند نسبت به کیسه‌­های معمولی قیمت بالاتری دارند.

884

مزایای پودر سنگ

با توجه به قیمت مناسبی که این محصول دارد و طیف وسیعی از مصارف مختلف که در صنایع متنوع شامل می‌­شود، استفاده از آن بسیار مقرون به ­صرفه خواهد بود.

یوپی­وی­سی یکی از محصولاتی است که برای ساخت درب و پنجره مورد استفاده قرار می­‌گیرد و از آنجایی که برای تولید آن از خاک سنگ استفاده می‌شود وجود این ماده بسیار حائز اهمیت است.

قیمت پودر سنگ

این محصول به 2 صورت خرده ­فروشی و عمده در بازار عرضه می­شود که با توجه به عوامل موثر بر قیمت آن معمولا دچار نوساناتی می­شود.

کیسه ­های با وزن 25 کیلوگرم وزنی رایج و معمول برای فروش این محصول است که شما با توجه به مقدار مصرفی که دارید می­توانید از انواع کیسه ­ای یا فله خریداری کنید.

جمع­‌بندی

با خردکردن سنگ­ های معدنی محصولی به­ دست می­آید که به ­عنوان پودر سنگ شناخته می‌شود، این محصول در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می­گیرد.

از کاربردهای خاک سنگ می­توان به تهیه ملات در ساختمان‌سازی، سولفورزدا در صنایع نفت و گاز، زهکشی کانال‌های آب، تصفیه فاضلاب و برخی موارد دیگر اشاره کرد.

انواع این محصول نیز شامل سوپر، معمولی، شفق و رنگی است، که در بازار فروش ایران معمولا تقسیم‌بندی بر اساس منطقه استخراج نام‌­گذاری می­شود.

لیست قیمت انواع پودر سنگ متاثر از عوامل مختلفی همچون دانه‌بندی، درصد ترکیبات، نوع بسته­ بندی و فاصله بین کارخانه تا مصرف­ کننده است.

منبع

عوامل موثر بر قیمت انواع پودر سنگ

 

کارگاه سنگ و بلوک ایران مرکز پخش و عرضه کننده انواع پودر سنگ، پودر سنگ جوشقان، مواد آبگریز، سنگهای دانه بندی شده و سنگهای تزئینی می باشد.

کیسه های پودر سنگ در بسته بندی های 30 کیلوگرمی عرضه می شود.

محصولات به تمامی نقاط کشور بنا به درخواست مشتری ارسال می گردد.

مدیریت فروش: یحیی حامدی

تماس با ما:

  • موبایل : 09127102557
  • پست الکترونیک : info@sang-co.ir
  • پایگاه اینترنتی : http://www.sang-co.ir
  • کانال تلگرامی : https://t.me/sang_co
  • تلگرام : @Yahya_Hamedi