اجرای نمای سیمانی شسته 4

کاربرد پودر سنگ برای ساختمان سازی چیست؟

پودر سنگ و تهیه آن به روش صنعتی، استفاده از ماشین آلات و سنگ‌های خرد، برای پودر شدن به کار برده می‌شود. با این وجود، میزان اطلاعات ارزشمند در رابطه با پودر سنگ هنوز نیز ناشناخته مانده است.

پودر سنگ، با نام‌های بسیار زیادی شناخته می‌شود که غالبأ به آن خاک سنگ و یا آرد سنگ نیز گفته می‌شود. پیدایش پودر سنگ، در سنگبری‌ها اتفاق می‌افتد. البته به روش‌های صنعتی نیز تولید پودر سنگ اتفاق می‌افتد. البته سایش سنگ به یکدیگر، تنها برای تولید پودر سنگ است.

البته به وجود آمدن پودر سنگ، از فرسایش و نفوذ آب به داخل سنگ‌ها نیز در یک مرحله از زمین شناختی ایجاد می‌شود. سنگ‌های فرسایشی در واقع، به نوع‌های متفاوتی از کانی‌ها تبدیل می‌شوند.

مهم‌ترین کاربرد پودر سنگ برای ساختمان سازی

از دیگر کاربرد‌های پودر سنگ، با توجه به ویژگی‌های موجود در آن می‌باشد. هر ویژگی و مزیت موجود برای پودر سنگ، کاربرد آن را نیز افزایش می‌دهد. میزان رطوبت، یکی از خصوصیات موجود برای پودر سنگ است. پودر سنگ، به عنوان یک ماده پر کننده برای ساخت‌های ساختمانی به کار برده می‌شود.

البته با توجه به طراحی و متریالی‌های مناسب آن مورد استفاده قرار داده می‌شود. با توجه به میزان نفوذ پذیری در رابطه با پودر سنگ، میزان زهکشی آن بسیار بالا است.
میزان اصطکاک بسیار بالایی نیز برای پودر سنگ نسبت به ماسه در نظر گرفته شده است. از پودر سنگ، برای ساخت بتن نیز استفاده می‌شود. به کار بردن پودر سنگ برای ساخت بتن، به دلیل موجود بودن مقاومت بالا برای پودر سنگ است.

یکی از نکات ارزشمند برای ساخت بتن، به کار بردن پودر سنگ است. البته خرید پودر سنگ از مجموعه‌های پخش عمده مصالح ساختمانی جدای ایجاد کیفیت موردنظر برای بتن، منجر به کم شدن هزینه‌های ساخت نیز می‌شود.

پودر سنگ، میزان چسبندگی بسیار بالا و حالت خمیری و پلاستیکی بسیار مطلوبی را به وجود می‌آورد. چسبندگی و حالت خمیری و پلاستیکی آن، منجر به بالا بردن انعطاف در بتن ریزی می‌شود.
البته پودر سنگ در ساختار خود دارای نوع‌های بسیار متفاوتی است. از انواع متفاوت پودر سنگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که شامل:

  • پودر سنگ سوپر
  • پودر سنگ سفید
  • پودر سنگ رنگی

در رابطه با پودر سنگ سفید، مواد استفاده شده و به کار رفته در آن از پودر آهک و کربنات است. این دو ماده، از مواد اصلی برای پودر سنگ بشمار می‌آید.
در رابطه با پودر سنگ رنگی، به وجود آمدن آن از طبیعت سرچشمه می‌گیرد.

کاربرد پودر سنگ برای بقای ساخت و ساز

پودر سنگ در هر ساخت و سازی به کار برده می‌شود و از جمله کاربرد‌های مهم آن در رابطه با مقاومت نهایی خاک است. ثابت نگه داشتن و مقاومت برای خاک، از جمله ویژگی خاص و منحصر به فرد برای پودر سنگ در ساختمان سازی می‌باشد.

1. مقاومت در برابر ترک خوردگی

یکی از ویژگی‌های دیگر برای پودر سنگ، مقاومت آن در برابر میزان ترک خوردگی است. پودر سنگ، حتی از ترک خوردگی‌های سطحی نیز جلوگیری به عمل می‌آورد. البته مواد و آب را در داخل خود به شکل مطلوبی قرار می‌دهد.

2. تولید دوغاب برای سازه ساختمانی

یکی از کاربرد‌های دیگر برای سازه ساختمانی، بهره بردن از دوغاب برای ساختمان سازی است. به کار بردن دوغاب، به عنوان یکی از مایع‌های اساسی برای کاشی کاری و سرامیک کردن ساختمان است.

البته از پودر سنگ برای پاشیدن بر روی قیر و گونی نیز استفاده می‌شود. حتی برای نمای بیرونی ساختمان نیز از پودر سنگ و همین طور سیمان به شکل ترکیبی بهره برده می‌شود.

3. پودر سنگ و کشاورزی

یکی از کاربرد‌های دیگر برای پودر سنگ، به کار بردن آن در کشاورزی است. البته در صنعت کشاورزی بهره بردن از پودر سنگ بسیار جالب توجه به نظر می‌آید.
استفاده از پودر سنگ در کشاورزی برای حاصلخیز کردن زمین مناسب برای رشد گیاهان است.

کاربرد پودر سنگ برای ساخت مجسمه

پودر سنگ مناسب برای مجسمه سازی و همین طور پیکر تراشی است. مجسمه سازی و پیکرتراشی از هنر‌های زیبا برای ساخت مجسمه است. پودر سنگ، برای ساخت سازه‌های هنری نیز کاربرد بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است.

پودر سنگ، علاوه بر این که دارای مقاومت بالا برای ساخت سازه به کار می‌رود حتی از آن برای بند کشی کاشی‌های ساختمان نیز استفاده می‌شود. بند کشی‌هایی که در قسمت کاشی کاری‌های حمام و همین طور سرویس بهداشتی به کار برده می‌شود.

از جمله کاربرد‌های بسیار وسیع دیگر برای پودر سنگ ساختمانی، شامل موارد زیر است:

غالبأ استفاده و تهیه پودر سنگ، در بازار به شکل کیسه‌ای ارائه می‌شود. پودر سنگ بیشتر از معادن به دست می‌آید. در کشور ایران نیز معادن زیادی برای تولید پودر سنگ وجود دارد.
معدن‌هایی که در ایران برای استخراج پودر سنگ از آن‌ها استفاده می‌شود به شرح زیر است:

به کار بردن مصالح ساختمانی و مواد جدید در هر صنعت و ساخت و سازی، برای بالا بردن عملکرد‌های بهینه سازی شده برای کم شدن هزینه برای پروژه‌های اجرایی است. پودر سنگ، به عنوان یکی از مصالح ساختمانی، می‌تواند به تمامی نقص‌های ایجاد شده در صنعت ساخت و ساز کمک بسیار شایسته‌ای داشته باشد.

پودر سنگ، به شکل طبیعی نیز تولید و روانه بازار می‌شود. به همین دلیل، کمبود و یا محدودیتی برای بهره‌مندی از پودر سنگ وجود ندارد. حتی نگرانی‌هایی برای کمبود و یا استفاده از روش‌های جدید برای تولید آن و همین طور ساخت کارخانه‌های تولید کننده پودر سنگ جدید به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت.

با این حال، پودر سنگ، به عنوان یک ماده بسیار کاربردی در صنعت ساخت و ساز شناخته شده است. در هر سازه‌ای و ساختمان سازی، به کار بردن پودر سنگ در آن الزامی است.

کاربرد پودر سنگ برای ساختمان سازی منجر به افزایش مقاومت برای یک سازه ساختمانی است.

مقالات مرتبط

منابع و مآخذ

کاربرد پودر سنگ برای ساختمان سازی چیست؟

 

کارگاه سنگ و بلوک ایران مرکز پخش و عرضه کننده انواع پودر سنگ، پودر سنگ جوشقان، مواد آبگریز، سنگهای دانه بندی شده و سنگهای تزئینی می باشد.

کیسه های پودر سنگ در بسته بندی های 30 کیلوگرمی عرضه می شود.

محصولات به تمامی نقاط کشور بنا به درخواست مشتری ارسال می گردد.

مدیریت فروش: یحیی حامدی

تماس با ما:

  • موبایل : 09127102557
  • پست الکترونیک : info@sang-co.ir
  • پایگاه اینترنتی : http://www.sang-co.ir
  • کانال تلگرامی : https://t.me/sang_co
  • تلگرام : @Yahya_Hamedi