راه سازی و جاده سازی با پودر سنگ و سنگ نمره بندی شده

راه سازی و جاده سازی با پودر سنگ و سنگ نمره بندی شده

پودر سنگ و سنگ دانه ها که اصطلاحاً به سنگ نمره بندی شده معروف هستند، از فک کوبی سنگهای استخراج شده از معادن تولید می شود و دارای مصارف بسیار زیادی در زندگی ما دارند. یکی از قابل توجه ترین کاربردهای پودر سنگ و سنگ های نمره بندی شده، در راه سازی و ساختمان سازی می باشد. از پودر سنگ و سنگ های نمره بندی شده به عنوان ملات در تولید بتون شسته، سیمان شسته، نمای سیمانی و موجب استحکام سازه ها می شود.  همچنین پودر سنگ و سنگ های نمره بندی شده در راه سازی و جاده سازی هم کاربرد دارد.

با توجه به اینکه در طول سال تعداد زیادی خودرو سبک و سنگین در جاده ها و خیابان ها عبور و مرور می کنند، مواد اولیه راه سازی و جاده سازی هم به اندازه مواد مصرفی در ساختمان سازی اهمیت دارد. از پودر سنگ و سنگ دانه ها می توان برای زیر سازی جاده به منظور جلوگیری از آسیب های ناشی از نفوذ آب ، جلوگیری از رشد گیاهان در مسیر و همچنین افزایش استحکام مسیر ها استفاده نمود. پودر سنگ مصرفی در جاده سازی در دانه بندی های مختلفی تهیه و مصرف می شود که هر یک کاربرد مخصوصی دارد. همچنین پودر سنگ تولید شده از سنگ های مختلف همچون پودر سنگ آهک (مانند پودر سنگ جوشقان) ، پودر سنگ کربنات کلسیم ، پودر سنگ گرانیت و … برای ساخت جاده ها ، راه ها و پیاده روها مصرف می شود.

کاربرد پودر سنگ در راه سازی

پودر سنگ به اشکال مختلفی در راه سازی کاربرد دارد. از پودر خاک سنگ می توان برای تولید مصالح راه سازی ، زیر سازی جاده ها و ساخت مسیر های تزئینی استفاده نمود. مهم ترین مصالح به کار رفته در جاده ها ، آسفالت است. برای تولید آسفالت از سنگ نمره بندی شده استفاده می شود که علاوه برای افزایش استحکام مواد آسفالت نظیر قیر ، همچنین موجب افزایش اصطکاک لاستیک خودروها و جلوگیری از سر خوردن می شود.

مسیر ها و پیاده روهای تزیینی یا اصطلاحا دکوراتیو که معمولا در پارک ها یا منازل حیاط دار ساخته می شوند را با استفاده از سایز های مختلف سنگ نمره بندی کوبیده شده سنگ فرش می کنند. نقش پودر سنگ در تهیه این پیاده روها یا به لاتین pavement از دو جنبه اهمیت دارد. اولا بستری محکم ، ارزان قیمت و سریع را ایجاد می نماید که قادر است برای سالیان زیادی سنگ فرش مسیر را حفظ کند. ثانیا استفاده از انواع رنگی پودر سنگ ، باعث زیبایی این مسیر ها خواهد شد.

مقالات مرتبط

منابع و مآخذ

کارگاه سنگ و بلوک ایران مرکز پخش و عرضه کننده انواع پودر سنگ، پودر سنگ جوشقان، مواد آبگریز، سنگهای دانه بندی شده و سنگهای تزئینی می باشد.

کیسه های پودر سنگ در بسته بندی های 30 کیلوگرمی عرضه می شود.

محصولات به تمامی نقاط کشور بنا به درخواست مشتری ارسال می گردد.

مدیریت فروش: یحیی حامدی

تماس با ما:

  • موبایل : 09127102557
  • پست الکترونیک : info@sang-co.ir
  • پایگاه اینترنتی : http://www.sang-co.ir
  • کانال تلگرامی : https://t.me/sang_co
  • تلگرام : @Yahya_Hamedi