روش تهیه ملات پودر سنگ و سیمان

روش تهیه ملات پودر سنگ و سیمان

چگونه می توان ملات سیمان و پودر سنگ تولید نمود؟

ملات سیمان پودر سنگ را می توان از مخلوط نموده انواع پودر سنگ و سیمان بسته به رنگ کار مورد نیاز و کاربری مدنظر مشتری تهیه نمود. این ملات حاصله از اختلاط پودر سنگ و سیمان در درزگیری کاشی ، چسباندن موزاییک ، نمای سیمانی شسته و تولید بتن کاربرد دارد. از میان سیمانهای موجود در بازار، سیمان معمولی و سیمان سفید ( یا سیمان پورتلند) را می توان برای تهیه این ملات به کار برد. در این نوشته شما را با تهیه ملات سیمان پودر سنگ آشنا می کنیم.

روش تهیه ملات سیمان – پودر سنگ

ابتدا باید پودر سنگ را در استامبولی تمیز و بدون هیچگونه تفاله مصالح ساختمانی است بریزید. تمیز بودن استامبولی بسیار مهم است چرا که وجود سایر مصالح ساختمانی می تواند موجب تغییر رنگ دوغاب حاصله شده و رنگ کار را به هم بریزد. سپس 8 بیل پر شده پودر سنگ درون استامبولی بریزید. در صورت نیاز می می توان میزان پودر سنگ را افزایش داد. سپس نصف کیسه سیمان سفید معمولی یا پورتلند داخل ظرف بریزید. جهت حفظ سلامتی باید در حین کار با سیمان حتماً از ماسک استفاده نمود. چرا که سیمان سمی و محرک ریه ها می باشد و در آینده می تواند منجر به انواع بیماریهای ریوی مانند آزبستوز، بیماری انسدادی مزمن ریوی، فیبروز ریه، آمفیزم ریوی، برونشیت مزمن و … شود. سیمان سفید و پودر سنگ را به خوبی مخلوط کنید.

روش تهیه ملات پودر سنگ و سیمان
روش تهیه ملات پودر سنگ و سیمان

حال مقداری ماسه باید به پودرسنگ اضافه نمود. میزان ماسه ای که اضافه می شود باید به اندازه همان مقدار پودر سنگ باشد. ترکیب حاصله را باید با هم مخلوط نمود. اضافه نمودن ماسه می تواند باعث محکم شدن نهایی کار شود. اگر در حین کار توده یا کلوخه ای ایجاد شد آن را باید به بیل زدن خرد و پودر نمود. حال باید برای تهیه دوغاب حدود 11.5 لیتر آب به ترکیب حاصله اضافه نمود. ماده ای که به دست می آید باید شبیه خمیر شل باشد. اگر ترکیب حاصله بیش از حد سفت باشد، باید مرحله به مرحله 2 لیتر آب به آن اضافه نمود. اگر بیش از حد شل باشد باید پودر سنگ بیشتری اضافه نمایید. در کل بهتر است میزان پودر سنگ از میزان سیمان بیشتر باشد. اضافه نمودن سیمان باعث تقویت و استحکام کار پس از خشک شدن می شود. در صورتی که قرار است از ملات سیمان پودر سنگ در درزگیری حمام و دستشویی استفاده شود، ملات باید آبکی تر باشد و در ضمن نباید به آن سیمان اضافه نمود، همچنین پس از خشک شدن ، با کاردک یا برس اضافات باید پاک شود.

مقالات مرتبط

منابع و مآخذ

کارگاه سنگ و بلوک ایران مرکز پخش و عرضه کننده انواع پودر سنگ، پودر سنگ جوشقان، مواد آبگریز، سنگهای دانه بندی شده و سنگهای تزئینی می باشد.

کیسه های پودر سنگ در بسته بندی های 30 کیلوگرمی عرضه می شود.

محصولات به تمامی نقاط کشور بنا به درخواست مشتری ارسال می گردد.

مدیریت فروش: یحیی حامدی

تماس با ما:

  • موبایل : 09127102557
  • پست الکترونیک : info@sang-co.ir
  • پایگاه اینترنتی : http://www.sang-co.ir
  • کانال تلگرامی : https://t.me/sang_co
  • تلگرام : @Yahya_Hamedi