نمای شسته

مزایا و معایب نمای سیمانی شسته

مزایای نمای سیمانی شسته

نمای سیمانی شسته مزایایی نسبت به سایر نماهای ساختمانی دارد. این نما نسبت به مواد استفاده شده در سایر نماها، ماندگاری و طول عمر بالاتری دارد. خطر سقوط آن نسبت به نمای سنگ طبیعی، بسیار کمتر می باشد. بدلیل وجود تنوع در رنگ طبیعی سنگهای بکار برده شده، زیبایی و نمای طبیعی دارد. بدلیل یک تکه بودن نما، در آب و هوای سردسیر و گرمسیر، مقاومت زیادی دارد. مواد بکارگرفته در نمای سیمانی شسته می تواند در جذب گرما نقش بسزایی داشته باشد. از لحاظ هزینه، مقرون به صرفه و اقتصادی است. اجرای آن نیاز به زمان کمی دارد. در اجرای نمای سیمانی شسته می توان به صورت تک رنگ یا ترکیبی از رنگهای مختلف استفاده کرد. این نما قابلیت رنگ آمیزی نیز دارد. در مقابل اشعه خورشید و باران های اسیدی مقاومت زیادی دارد. دارای قابلیت برای پوشش محافظ نانو نیز می باشد.

نمای سیمانی شسته2
نمای سیمانی شسته2

معایب نمای سیمانی شسته

این نما معایبی هم دارد. مثلاً در استفاده از این نما وزن زیادی به ساختمان اضافه می شود و بار مرده ساختمان بالا می رود. این نما عایق حرارتی و برودتی خوبی محسوب نمی شود در نتیجه اتلاف انرژی آن بالاست. در مناطقی که رطوبت هوا بالاست، ممکن است که رطوبت را به خود جذب کند و امکان نفوذ رطوبت به داخل ساختمان وجود دارد. این نما خاصیت آنتی استاتیک ندارد و به مرور زمان گرد و غبار را به خود جذب نموده و رنگ تیره به خود می گیرد. از لحاظ رنگ تنوع آنچنانی ندارد و باید از پوشش رنگی از آن استفاده نمود. در ضمن اجرای این نما باید در دمای حداقل 4 الی 5 سانتی گراد صورت گیرد تا از یخ زدگی جلوگیری شود. در دماهای پایین تر امکان اجرای نمای سیمانی شسته  وجود ندارد.

چگونه می توان نمای سیمانی شسته را در برابر رطوبت مقاوم نمود؟

آب گریز کنسانتره سطوح سیمانی،سنگی،آجری
آب گریز کنسانتره سطوح سیمانی،سنگی،آجری

نوشتار اصلی: مقاوم نمودن نمای شسته در برابر رطوبت

یکی از معایب نمای سیمانی شسته آسیب پذیر در برابر رطوبت بدلیل استفاده از سیمان و پودر سنگ است. مصالح ساختمانی مانند بتن، سیمان و پودر سنگ به دلیل وجود گروه های هیدروفیل در آن جاذب آب و رطوبت است. این رطوبت جذب شده در طی سالیان می تواند باعث خوردگی، ترک برداشتن و رشد قارچ و جلبک و … در نما شود. در ضمن باعث کثیفی نما و ظاهر زشت آن می شود.

اخیراً با استفاده از تکنولوژی نانو موفق به تولید مواد آب گریزی شده اند که می تواند به درون مصالح نفوذ کرده و آن را در برابر آب و رطوبت محافظت نماید. به گونه ای که این مواد روی سطوح سیمانی نشسته و مانع از جذب شدن آب و نفوذ آن به درون سطوح سیمانی می شود. از این رو مانع از خوردگی و جذب نم و رطوبت می شود.. همچنین این مواد خاصیت خودشویندگی داشته و از کثیفی نمای شسته سیمانی و شستشوی دوره ای آن جلوگیری می کند. استفاده از این مواد می تواند راه حل مناسب و کم هزینه ای برای عایق نمودن نمای ساختمان باشد. در قسمت زیر دو مورد از محصولات کارگاه سنگ و بلوک ایران که مناسب برای عایق رطوبتی نمودن نمای شسته می باشد آورده شده است.

مقالات مرتبط

منابع و مآخذ

  1. پایگاه اینترنتی ایران نماکار
  2. انواع نمای ساختمان – سایت یوستون
  3. گروه معماری وریا
  4. آشنایی با مزایا و معایب انواع نماهای ساختمان – همشهری آنلاین
  5. آکادمی عمران

کارگاه سنگ و بلوک ایران مرکز پخش و عرضه کننده انواع پودر سنگ، پودر سنگ جوشقان، مواد آبگریز، سنگهای دانه بندی شده و سنگهای تزئینی می باشد.

کیسه های پودر سنگ در بسته بندی های 30 کیلوگرمی عرضه می شود.

محصولات به تمامی نقاط کشور بنا به درخواست مشتری ارسال می گردد.

مدیریت فروش: یحیی حامدی

تماس با ما:

  • موبایل : 09127102557
  • پست الکترونیک : info@sang-co.ir
  • پایگاه اینترنتی : http://www.sang-co.ir
  • کانال تلگرامی : https://t.me/sang_co
  • تلگرام : @Yahya_Hamedi