سیمان سفید

تفاوت پودر سنگ و سیمان سفید

پودر سنگ و سیمان سفید دو ماده اولیه ساخت و ساز و از جمله مصالح ساختمانی مهم هستند که سالانه میلیون ها تن از آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. هر دو ماده به صورت عمومی از سنگ های معدنی رایج مثل سنگ آهک و سنگ کربنات کلسیم تولید می شوند. از نظر ظاهری ، پودر سنگ با سیمان سفید شباهت بسیار زیادی دارند. هر دو محصول حالت پودری و سفید رنگ داشته و در آب حل می شوند. از نظر کاربرد نیز ، پودر سنگ و سیمان سفید برای کاربرد زیادی از جمله تهیه ملات ، شفته ریزی ، تولید مصالح ساختمانی و درزگیری کاشی و سرامیک استفاده می شوند. در ادامه مطلب به روش تشخیص سیمان سفید از پودر سنگ می پردازیم.

ترکیب این دو ماده با هم ، بهترین ملات برای درزگیری کاشی و سرامیک است. از اختلاط سیمان سفید و پودر سنگ یک خمیر سفید رنگ و نسبتا مقاوم بدست می آید که می توان آن را برای درزگیری استفاده نمود. این ترکیب علاوه بر زیبایی نهایی کار ، مقاومت بسیار خوبی در مقابل نفوذ آب در محیط های مرطوب نظیر سرویس های بهداشتی دارد و همچنین بر خلاف چسب های درزگیری ، ضد باکتری و فعالیت های قارچی است.

پودر سنگ و سیمان سفید چه تفاوتی دارند؟

از نظر ساختاری ، پودر سنگ از کوبش سنگ های موجود در معادن ، بخصوص سنگ آهک ، کربنات کلسیم و سنگ مرمر بدست می آید. در حالی که سیمان از ترکیب پودر آهک زنده میکرونیزه ، ماسه ، خاک رس ، سیلیس و اکسید های معدنی تولید می شود. بنابراین خاک سنگ یک ماده کاملا طبیعی و معدنی است در حالی که سیمان ماده ای شیمیایی بوده و از ترکیب چندین ماده دیگر تولید می گردد. کاربرد اصلی سیمان سفید برای نماسازی و درزگیری است و بر خلاف سیمان سیاه ، کاربرد دیگری ندارد ، اما پودر سنگ کاربرد های بسیار گسترده ای در امور ساختمانی ، تولیدی ، خدماتی و هنری دارد.

یکی از تفاوت های سیمان سفید و پودر سنگ ، تفاوت اندازه ذرات آنها است. ذرات سیمان سفید نرم تر ، ریزتر و یک دست تر از پودر سنگ است و این تفاوت یکی از روش های تشخیص آنها از هم می باشد.

تفاوت شیمیایی

با وجود اینکه پودر سنگ کاربرد های گسترده تری دارد اما در صورت ترکیب با آب دیر تر سخت می شود. اما اگر سرعت انجام کار در پروژه مطرح باشد ، بهتر است از سیمان استفاده نمایید چون سیمان اگر با آب مخلوط شود ، به سرعت سخت خواهد شد.

تفاوت فیزیکی

پودر سنگ آهک شکنندگی کمتری دارد و پس از خشک شدن کمتر ترک می خورد و نیز به دلیل ترکیب آن با گاز دی اکسید کربن موجود در هوا ، خاصیت خود ترمیمی داشته و به مرور ترک ها را بر طرف می نماید. در حالی که سیمان به دلیل زود خشک شدن ، ترک خواهد خورد و نیاز به ترمیم دارد.

تنفس پذیری

پودر سنگ خاصیت تنفس پذیری دارد و می تواند میزان رطوبت موجود در محیط ساخته شده با آن را کاهش دهد. اما سیمان یک سد مقاومت در برابر رطوبت است و اجاره خروج بخارات را نداده و باعث تجمع رطوبت می شود.

پودر سنگ جوشقان بهترین نوع پودر سنگ

برای اینکه بتن را مقاوم‎تر و از ترک خوردن آن جلوگیری کنند و همچنین هزینه تولید بتن را کاهش دهند از افزودن پودر سنگ جوشقان در تولید آن بهره می‎برند.

اگر به دنبال سنگی کارساز برای تهیه پودر سنگ هستید، می‎توانید از سنگ جوشقان کمک بگیرید. زیرا سنگ جوشقان برای کاشی کاری حمام، برای پاشیدن بر روی قیرگونی، برای خوراک دام، برای تولید رنگ سفید، در مجسمه سازی و… استفاده می‎شود.

علاوه بر این‌ها آن را می‎توانید در دانه بندی‎های گوناگونی با مش‎های متنوع مانند پودر سنگ جوشقان نمره 1 تا سنگ جوشقان نمره 5 با کیفیت عادی یا درجه یک تهیه کنید. که سنگ جوشقان بادامی هم برای مصارف خاص تولید می‎گردد.

پودر سنگ جوشقان دارای ویژگی‎هایی چون سفیدی و درخشانی بسیار زیاد، ماندگاری رنگی و ظاهری، دانه بندی نرم و یکدست و… است که سبب شده این پودر سنگ را در برابر پودر سنگ‎ گرانیت، سنگ مرمر، سنگ آهک و… مورد توجه قرار دهد.

توصیف کارخانه و قیمت پودر سنگ جوشقان

سنگ‎های استخراج شده از منطقه جوشقان به خاطر دلایلی چون: متفاوت بودن آن نسبت به دیگر سنگ‎های معمول، داشتن ویژگی‎های خاص فیزیکی و میزان کم تولید آن، گران‎تر می‎باشد، البته این تفاوت قیمت به قدری نیست که برای خریداران دردسر ساز باشد.

شهر جوشقان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان پودر سنگ  در کشور است. در این شهر علاوه بر سنگ کوبی و دانه بندی انواع سنگ آهک و کربنات کلسیم ، کوبش سنگ جوشقان نیز انجام می‎شود که آن را به سراسر کشور نیز ارسال می‎کند.

منابع

نوشتار وابسته

کارگاه سنگ و بلوک ایران مرکز پخش و عرضه کننده انواع پودر سنگ، پودر سنگ جوشقان، سنگهای دانه بندی شده و سنگهای تزئینی می باشد.

کیسه های پودر سنگ در بسته بندی های 30 کیلوگرمی عرضه می شود.

محصولات به تمامی نقاط کشور بنا به درخواست مشتری ارسال می گردد.

مدیریت فروش: یحیی حامدی

تماس با ما:

  • موبایل : 09127102557
  • پست الکترونیک : info@sang-co.ir
  • پایگاه اینترنتی : http://www.sang-co.ir
  • کانال تلگرامی : https://t.me/sang_co
  • تلگرام : @Yahya_Hamedi