نمای کامپوزیت سنگ طبیعی

نمای کامپوزیت سنگ طبیعی

در نمای کامپوزیت سنگ طبیعی پلاک های نازک شده سنگ طبیعی (به ضخامت ۱ تا ۵ میلی متر) را بر روی لایه های کامپوزیتی(یه عنوان مثال آلومینیوم با طرح لانه زنبوری، شیشه و …) وصل می کنند. کامپوزیت سنگ طبیعی از مزایایی نمای سنگ طبیعی و نماهای کامپوزیتی به طور همزمان برخوردارمی باشند.

مزایای نمای کامپوزیت سنگ طبیعی:

  • زیبایی
  • وزن کم نما
  • مقاومت بالا
  • کاهش هزینه نصب
  • سرعت در اجرا
  • عایق صوتی و حرارتی
  • امکان اجرا در ارتفاع بالا

استفاده از مواد آب گریز در نمای کامپوزیت سنگ طبیعی

نوشتار اصلی: نانوپوششهای آب گریز

نانوپوششهای آب گریز موادی هستند که در سالهای اخیر با تکنولوژی نانو تولید شده و به بازار عرضه شده اند. ماده اصلی این مواد نانوذرات سیلیکا می باشد. در حقیقت با الهام از خاصیت آب گریزی گیاه نیلوفر آبی که قطرات آب روی آن نمی ماند و خود تمیزشونده است، متوجه خاصیت آب گریزی برخی از سطوح شدند.

اگر یک سطح دارای بافت زبر در حد نانو باشد، فصل مشترک بین آب و هوا در یک قطره بر یک سطح قرار گرفته، افزایش یافته و نیروی موئینگی بین قطره و سطح شدیداً کم می شود. به همین دلیل قطره آب به خود شکل کروی گرفته و امکان ایستایی آب بر روی سطح از بین می رود. این عامل اساس مکانیسم نانوپوششهای آب گریز می باشد.

نانوپوششهای آب گریز اخیراً کاربردهای گسترده ای در صنعت ساختمان پیدا کرده اند. از این مواد در ساختمانها در جهت مقابله با رطوبت، خودشویندگی و ضد یخ استفاده می شود.

محافظت از نمای کامپوزیت سنگ طبیعی در برابر رطوبت و یخ زدگی و آلودگی

یکی از معایب نمای کامپوزیت سنگ طبیعی این است که علی الخصوص در مناطق با آب و هوای مرطوب به مرور زمان دچار نم گرفتگی و رطوبت زدگی می شود که این عامل باعث ترک خوردن و رشد قارچ و جلبک و کپک در روی آن می شود. به همین دلیل در مناطق با آب و هوای سرد و مرطوب لازم است که برای جلوگیری از این امر راه حلی در نظر گرفته شود.

استفاده از آب گریزها در نمای کامپوزیت سنگ طبیعی برای مقابله با رطوبت

استفاده از نانوپوششهای آب گریز که در بند قبل به آن اشاره شد، راه حل بسیار مناسب و ارزان قیمت برای مقابله با رطوبت می باشد. علی الخصوص در مناطق با آب و هوای مرطوب وشرجی، ماندگاری و دوام سازه و نما را بسیار بالا می برد و از ترک خوردگی و رشد قارچ و جلبک و کپک ممانعت به عمل می آورد. همانگونه که گفته شد، این پوششها در حد نانو می باشند و باعث میشودکه زاویه آب با سطح آب گریز افزایش یابد و مانع از ماندن آب روی سطح شود. این پوششها کاملاً شفاف بوده و زیانی به نما و ویوی ساختمان نمی رساند.

استفاده از آب گریزها در نمای کامپوزیت سنگ طبیعی برای خودشویندگی

یکی دیگر از معایب نمای کامپوزیت سنگ طبیعی آلوده شدن به گرد و غبار در طول زمان می باشد. بنابراین لازم است که هر از چندی این نما مورد شست و شو قرار گیرد. شستشوی نما، به خصوص در ساختمان های بلندمرتبه زمان بر، سخت، گران قیمت می باشد. علاوه بر آن خطر سقوط را نیز به همراه دارد. لذا می بایست به دنبال روشهای دیگری بود.

یکی از این روشها استفاده از همین نانوپوششهای آب گریز می باشد که در بندهای قبل توضیح داده شد. این مواد، همانگونه که توضیح داده شد، مانع از نفوذ رطوبت در خود می شوند. لذا آب به صورت قطرات جمع شده و سرریز می شود. سرریز شدن آب باعث می شود که ذرات و گرد و غبارها را با خود از روی سطوح بزداید. لذا استفاده از نانوپوششهای آب گریز باعث ایجاد خاصیت خودشویندگی سطوح می شود. در ضمن استفاده از این مواد باعث کاهش در منابع و هزینه ها شده و خطرات جانی به همراه ندارد.

استفاده از آب گریزها در نمای کامپوزیت سنگ طبیعی برای مقابله با یخ زدگی

یکی دیگر از خواص نانوپوششهای آب گریز وجود خاصیت ضد یخ می باشد. این مواد مانع از یخ زدگی سطوح می شوند و عملاً سطوح را در برابر یخ زدگی محافظت می نماید.

کارگاه سنگ و بلوک ایران عرضه کننده انواع نانوپوششهای آب گریز به قیمت مناسب و با کیفیت عالی در صنعت ساختمان می باشد. این آب گریزها قابل استفاده در نماهای سنگ طبیعی، نمای کامپوزیت سنگ طبیعی، نمای سنگ مصنوعی، نمای شیشه ای، نمای سیمان شسته، آجر، گچ، کاهگل، سطوح سیمانی، قطعات بتن، ملات و … می باشد. برای اطلاعات بیشتر راجع به نانوپوششهای کارگاه سنگ و بلوک ایران می توانید لینک های زیر را دنبال نمایید.

منابع و مآخذ

کارگاه سنگ و بلوک ایران مرکز پخش و عرضه کننده انواع پودر سنگ، پودر سنگ جوشقان، مواد آبگریز، سنگهای دانه بندی شده و سنگهای تزئینی می باشد.

کیسه های پودر سنگ در بسته بندی های 30 کیلوگرمی عرضه می شود.

محصولات به تمامی نقاط کشور بنا به درخواست مشتری ارسال می گردد.

مدیریت فروش: یحیی حامدی

تماس با ما:

  • موبایل : 09127102557
  • پست الکترونیک : info@sang-co.ir
  • پایگاه اینترنتی : http://www.sang-co.ir
  • کانال تلگرامی : https://t.me/sang_co
  • تلگرام : @Yahya_Hamedi