نمای شیشه ای

نمای شیشه ای

نمای شیشه ای بسیار زیبا و چشم نواز است. استفاده از شیشه های سکوریت احتمال شکسته شدن آنها بسیار اندک است. در نمای شیشه ای کاربرد شیشه های 2 یا 3 جداره، عایق صوتی و حرارتی مناسبی ایجاد می کند.

مزایای نمای شیشه ای:

  • در نمای شیشه ای میزان بار مرده ساختمان‌‌های بلند کاهش می یابد
  • امکان ورود نور طبیعی در طول روز وجود دارد
  • نیاز به زمان کمی برای اجرا دارد
  • دید یکپارچه مناظر بیرون ساختمان را از داخل فراهم می آورد

معایب نمای شیشه ای:

  • نمای شیشه ای از لحاظ اقتصادی گران بوده و به صرفه نمی باشد.
  • در مقابل آتش سوزی و زلزله مقاوم نیست.
  • شیشه های دوجداره بدلیل فاصله 20 سانتی متری جداره ها، فضای مفید ساختمان را کاهش می دهد.
  • در فصول گرم سال، بدلیل تابش مستقیم آفتاب حرارت زیادی در داخل ساختمانی ایجاد می شود.
  • نمای شیشه ای در فصول بارندگی خیلی زود کثیف شده و نیاز به نظافت مکرر دارد که باعث افزایش هزینه های نگهداری ساختمان می شود.

در سال 1390 مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران اعلام نمود که چنانچه بیش از 40 درصد نمای ساختمان، شیشه ای باشد پروانه ساخت برای آن صادر نمی شود و مشمول جریمه خواهد شد. او علت این مصوبه را اتلاف بیش از حد انرژی، عدم مقاومت در برابر آتش سوزی و زلزله، خطر زیاد برای عابرین و مشکلات متعدد نمای شیشه ای عنوان نمود.

کاربرد نانوپوششهای آب گریز در شستشوی نمای شیشه ای

آب گریز سطوح شیشه ای
آب گریز سطوح شیشه ای

همانگونه که عنوان گردید یکی از معایب نمای شیشه ای آلوده شدن در فصول بارندگی و نیاز به نظافت مکرر می باشد. این عامل علاوه بر ایجاد نمای زشت از ساختمان، باعث افزایش هزینه های نگهداری ساختمان می شود. همچنین شستشوی ساختمان های شیشه ای بلندمرتبه خطرات خاص خودش را نیز به همراه دارد.

امروزه با استفاده از فن آوری نانو موفق به تولید نانوپوششهایی شده اند که خاصیت آب گریزی دارند. ماده اصلی این مواد نانوذرات سیلیکا می باشد. در واقع دانشمندان با مشاهده و مطالعه گیاه نیلوفر آبی متوجه خواص آب گریزی برخی از مواد شده اند. چرا که رطوبت و نم بر روی گیاه نیلوفر آبی نمی ماند و به صورت قطرات جمع شده و روان می شود. این روان شدن آب بر روی سطح گیاه، باعث زدودن گرد و غبار از روی آن سطح می شود. بنابراین سطح این گیاه خاصیت خودشویندگی دارد.

اگر یک سطح دارای بافت زبر در حد نانو باشد، فصل مشترک بین آب و هوا در یک قطره بر یک سطح قرار گرفته، افزایش یافته و نیروی موئینگی بین قطره و سطح شدیداً کم می شود. به همین دلیل قطره آب به خود شکل کروی گرفته و امکان ایستایی آب بر روی سطح از بین می رود. این عامل اساس مکانیسم نانوپوششهای آب گریز می باشد. نانوپوششهای آب گریز اخیرا کاربرد گسترده ای در صنعت ساختمان پیدا کرده اند و از این مواد در جهت مصارفی مانند مقابله با نفوذ نم و رطوبت، ضد یخ زدگی و خود شویندگی سطوح استفاده می شود.

یکی از مصارفی که این نانوپوششهای آب گریز دارند، استفاده از آنها جهت خودشویندگی سطوح می باشد. همانگونه که اشاره گردید نمای شیشه ای در مناطقی با بارندگی بالا خیلی زود کثیف شده و نیاز به شستشوی مکرر دارد. استفاده از نانوپوششهای آب گریز در سطوح شیشه ای مانند نمای شیشه ای، پنل های خورشیدی و تایهای شیشه ای وحتی شیشه های خودرو باعث میشود که آب بر روی این سطوح حالت قطره قطره گرفته و روی سطح جاری شود. جاری شدن آب روی سطوح باعث می شود که گرد و غبار و آلودگی را از روی این سطوح زدوده شود.

آب گریز سطوح شیشه ای، نانوپوششی است که برای سطوح شیشه ای استفاده می شود و بر پایه ماده سیلان اولیگو سیلوکسان می باشد. این ماده توسط کارگاه سنگ و بلوک ایران عرضه می شود. همچنین این نانوپوشش سیلیکونی بر پایه حلال می باشد. این ماده زاویه ای بین 95 تا 102 درجه مابین قطره آب و سطح ایجاد می کند. این آب گریزها در برابر حرارت، اصطکاک و اشعه ماورای بنفش خورشید مقاوم است. همچنین طول عمر بسیار بالایی دارد و خاصیت آب گریزی و لکه گریزی دارد.

نوشتار مرتبط

منابع و مآخذ

کارگاه سنگ و بلوک ایران مرکز پخش و عرضه کننده انواع پودر سنگ، پودر سنگ جوشقان، مواد آبگریز، سنگهای دانه بندی شده و سنگهای تزئینی می باشد.

کیسه های پودر سنگ در بسته بندی های 30 کیلوگرمی عرضه می شود.

محصولات به تمامی نقاط کشور بنا به درخواست مشتری ارسال می گردد.

مدیریت فروش: یحیی حامدی

تماس با ما:

  • موبایل : 09127102557
  • پست الکترونیک : info@sang-co.ir
  • پایگاه اینترنتی : http://www.sang-co.ir
  • کانال تلگرامی : https://t.me/sang_co
  • تلگرام : @Yahya_Hamedi